وظائف عراقية

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
وظائف عراقية

منتدى عراقي اقتصادي خاص بعرض الوظائف الشاغرة وطلبات التوظيف وجميع النشاطات الاقتصادية الاخرى والتي تخدم الناس اضافة لباقي المواضيع الاجتماعية والترفيهية والجامعية والعلمية

زوارنا الكرام نرحب بكم في اكبر موقع عراقي للوظائف الشاغرة في العراق

جديد..افتتاح دردشة خاصة باعضاء المنتدى..تم اضافة دردشة جديدة للموقع خاصة بجميع الاعضاء المسجلين في الموقع مع العلم بانها غير ظاهرة للزوار طالما لم يسجلو..لذا ندعوا اعضائنا الكرام الى المشاركة فيها والابتعاد عن اي كلام مسئ وسيتم الغاء اشتراك اي عضو يخالف آداب الكلام في الدردشة مع التقدير لجميع زملائنا الاعضاء..الادارة

تم افتتاح قسم خاص بموظفي المراكز في المفوضية العليا المستقلة للانتخابات في الموقع فتفضلوا بزيارته

مطلوب مدخل بيانات على النت من المنزل

mayada4444

مطلوب مدخل بيانات على النت من المنزل Empty مطلوب مدخل بيانات على النت من المنزل

مُساهمة  mayada4444 السبت أبريل 21, 2012 3:14 pm

وظائف بدوام جزئي. يمكنك كسب مبلغ 1500$-2500$ شهريا
    تعمل 1-2 ساعات يوميا ،على النت من المنزل او من اى مكان بشرط الاتصال بالنت
    هذا للطامحون فقط:
    الثراء من المنزل وبطريقه شرعيه وحلال
    ملحوظة هامه:
    هذاالموضوع كتبته بباعث أحب لأخيك ما تحبه لنفسك:
    أقرأ الموضوع بأكمله ولو لا قدر الله مليت من
    القراءة بلاش تشترك وتستفيد ؛ وبلاش تكمل قراءه لكن أمثالك لا يملون من طموحطه فبمجرد دخولك لهذا الموضوع
    اذا أنت طموح فلا يعرف طريقك الملل
    الموضوع لأن طريق الثراء يحتاج الصبر والعزيمة وأنت بقراءتك الموضوع ده بتكون في
    أول خطوه في طريق الثراء الحلال .
    بسم الله الرحمن الرحيم:
    (رب اشرح لي صدري ويسر لي أمري
    واحلل عقدة من لساني يفقه قولي)
    أما بعد فبمجرد وصولك إلى هذاالموضوع أذا أنت تبحث عن الثراء وبمجرد قراءتك لهذا الموضوع فقد وجدت الكنز
    وبمجرد التسجيل في هذا الرابط إذا فقد أخذت أول خطوه في طريق الثراء
    http://intl.earnparttimejobs.com/index.php?id=2994328
    ولكن لا تسجل قبل قراءه الموضوع بأكمله واليك الطريقه : أضغط على الرابط الأعلى
    ثم أضغط على register now وسجل:
    وهو ده الربح من المنزل بصحيح
    هيسألك عده أسأله للتسجيل:
    Address line1: عنوان البيت أو
    القرية لو مش ساكن في مدينه
    Address line2 : سيبها فاضيه
    City: المركز
    State: المحافظة
    Zip/pin code
    وهو رقم اقرب مكتب بريد اليك ويفضل ان تضعه صحيح وذلك لارسال المبلغ الى مكتب البريد الاقرب لسرعة توصيله اليك ويمكن ان تبحث عنه من على النت
    Country: eg
    Email ايميلك اللى هتسجل بيه
    Password اللي يعجبك بس لازم
    يكون أكتر من 5 حروف أو أرقام
    وبعد الانتهاء سيصلك كود التفعيل
    أدخل ايميلك
    spam
    أو index
    وبمجرد فتح الرابط ألف مبروك تم تفعيل حسابك
    ملحوظة هامه :هذا الرابط للي نفسه يكون غنى وعنده فلوس كتييييييييير
    لو مش عندك الطموح ده يلاش تدخل
    أهم حاجه في الموضوع ده أنه حلال وشرعي
    بس عاوز تبقى مستواك متوسط في الانجليزي
    وحتى لو مستواك وحش ممكن تترجم في موقع جوجل
    ترانسليت.
    ولكن لا تسجل قبل قراءه الموضوع بأكمله.
    لعلك لا تكون ممن كتب لهم الثراء فلا تصدق أو تمل من القراءة أو......... شيء آخر
    يمنعك من هذه الفرصة الغائبة عن معظم شبابنا فتحول بينك وبين الثراء الحلال.
    وأما إذا كنت إنسان يبحث بجديه
    وأردت التسجيل فسترى هذا الرابط في الأسفل في الأسطر القادمة. فقط قم بلصق الرابط في
    متصفحك لتبدأ أول خطوه في هذا الطريق الرائع والحلال.
    ولكن قبل أن أبدأ أريد أن أسألكم
    سؤال لماذا نحن العرب مغيبين عن
    التكنولوجيا
    والغرب هو الذي يستفيد منها
    لماذا نحن نجلس على الانترنت بالساعات
    ولا نستفيد إلا مضيعه الوقت وهم تقاس عدد ساعات جلوسهم بالدولارات .أين نحن من التجارة
    الالكترونية (الحلا ل) ومن الفوركس (ولكن ليس كله حلال) إذا كنت تملك مال ليس بكثير.بل أقول
    أين نحن من العمل على شبكه
    الانترنت اذا كنت لا تملك أى مال وهذا هو موضوعنا كيف تكسب المال الكثير دون أن تدفع أى شىء
    (أذا كنت لا تملك أي مال بإمكانك
    أن تصبح غنيا من خلال العمل لساعة أو ساعتين فى اليوم (دوام جزئي)أو دوام كلى (مسموح لك
    تعمل كما تشاء من وقت أين ما تشاء وفى اى مكان بشرط الاتصال بالنت
    وبمعنى اكثر كلما اشتغلت ساعات اكبر كلما زاد راتبك والذى تقبضه بطرق الدفع الاتيه
    واختصرت اليكم الشرح بطريقه مببسطه سؤال وجواب
    س :-تقصد أننا هنشتغل على النت وهنقبض فلوس ؟
    ج:- أيوه تمام وفلوس كتييير كمان
    ممكن دخلك في الشهر يعادل من 600$ إلى
    ألف دولار
    يعنى
    من 3500 : 5500 جنيه مصري
    وممكن أكتر بكتيير كله حسب عدد ساعات شغلك
    س: هو بقبض يوم ايه في الشهر إن شاء الله؟
    أنت
    بتضحك دا أنت فعلا سألت أهم سؤال . أنت هتقبض يوم عشرين في كل شهر
    بس
    لازم تكون وصلت للحد الأدنى من السحب
    وهو
    40 دولار.
    س: طيب نفرض يعنى لو ما وصلتش للحد الأدنى ده قبل ما يوم عشرين ييجى يبقى ايه الوضع ساعتها؟
    بكل بساطه لو مثلا وصلت ل 30 دولار أو أقل أو أكتر المبلغ ده هيضاف إلى حسابك في الشهر القادم.
    بس أنت إن شاء الله هتوصل لأكتر من كده بكتييير أوى ولما تكمل قراءه الموضوع للآخر كل حاجه هتوضح
    س:- طب ممكن تعرفني ازاى هستلم الفلوس؟
    يا سيدي كل الموضوع أنك لما تسجل في الموقع بتختار
    طريقه الدفع:

1- أما يدفعوا ليك بشيك يوصلك لحد البيت بس لازم تدخل البيانات بتاع التسجيل صحيحة عشان
    يقدروا يوصلوا لعنوانك.
    2-وأما بفيزا وفى الحالة دى أنت لو مش عندك فيزا كارد يحولولك عليها الفلوس أعمل فيزا
    وتقريبا هتكلفك 50 جنيه أو أقل ولما
    تعملها أدخل على الموقع واختار خيار الفيزا ولما تقبض حول الفلوس على الفيزا كارد
    بتاعك.
    وأنت على فكره ممكن تشتغل عادى ولما تحب تسحب فلوسك اعمل ساعتها الفيزا وضيفها.
    3- االطريقه الثالثه : لو عندك حساب في البنك الالكتروني
    والبنوكالالكترونية مثل الباي بال والاليرت باي وليبرتي ريسيرف والموني بوكر..........
    بس الموقع ده مش بيدعم الاليرت باى؟
    والاليرت باى بيدعم كل الدول العربيه أما الباى بال مش بيدعم كل الدول العربيه
    بس بيدعم الامارات والسعوديه وكام دوله عربيه
    بس مش فيهم مصر و أنت من مصر خليك في الشيك أو الفيزاكارد
    ويفضل الفيزا كارد لأنها أسرع في وصول الفلوس بكتييييير.
    س: كده أوكى أنا فهمت بس أيه يضمنلى أن الكلام ده كله مش كذب ؟
    وهوه لو كذب أنا هضيع وقتى فى كتابه الموضوع وفى الموقع ليه .و كمان هوه أنا هكدب عليك ليه
    أنت هتشترك فى الموقع ببلاش وكل حاجه ببلاش وكل اللى عليك أنك هتملأ البيانات وبمجرد ما تملى
    كل نموذج فلوسك بتتحول لحسابك
    س:وهى الوظيفه عباره عن مدخل بيانات يعنى؟
    أيوه الله ينور عليك
    س: معنى كده انى لازم أكون كويس فى برنامج الوورد؟
    لا طبعا لان الوظيفه عباره عن نمازج جاهزه وأنت بتملاها . وبمجرد ما تملى أى نموذج الفلوس بتروح فى رصيدك
    فى الموقع .
    فى الموقع هتلاقى حاجه اسمها payment ودي بتسجل فيها أنت عاوز تقبض بشيك أو عن طريق
    الفيزا أو بنك الكتروني أنصحك أختار فيزا. أنت هتستلم الفلوس بأى وسيله من الوسائل دى زى ما وضحت فوق.
    وعلى فكره الموقع ذات نفسه شارح ازاى تكسب إحالات كتيير وشارح الحاجات دى كلها بس بالانجليزي
    واللى هيساعدك هوه موقع جوجل ترانسليت لو أنت مش قوى فى الانجليزي . وأنا أعرف أن فيه ناس
    ممكن تدخل
    150$ فى اليوم بس ده بيبقى فاضى مش وراه مشاغل . وسريع فى الكتابه. ويبخته
    ملحوظه: الموقع كله انجليزي (للتأكيد)
    س: أنت بتقول كده علشان تزعلنى بعد ما فرحتني لأنك عارف انى ضعيف فى الانجليزي ؟
    ج: لا استنه وأنا مارداش على زعلك يا حبيبى دا أنا كمان ضعيف فى الانجليزي . بس كل اللى أنا بعمله أنى بفتح موقع جوجل
    وأضغط على كلمه ترجمه فيودينى على موقع جوجل ترانسليت
    أو أكتب فى المتصفحwww.googletranslate.com

كل اللى عليك أنك هتنسخ محتوى الصفحه اللى حضرتك عاوز تترجمها وتروح تختار الترجمه من الانجليزية
    الى العربيه وهيترجملك الصفحه كلها وبكده تبقى مشكلتنا أتحلت والحمد لله.
    سوءال وجواب:
    س: ايه اللى هتستفيده الشركة أو الموقع لما تدفع لنا الفلوس الكتير دى مقابل أنك تملى بيانات
    بتبعتهالك على ايميلك اللى بتشترك بيه ولما تملاها بتبعتهلها تانى؟
    الموضوع أن الموقع العالمى ده دخله السنوى يعادل 3 بليون ويزيد حضرتك عارف مثلا لو عايزين يملوا بيانات خاصه
    بالرئاسة أو بقاطاعات حكوميه ضخمه بيروحوا للموقع ده وطبعا البيانات دى لو همه اللى هيكتبوها هتتكلف كتير وهتآخد
    وقت أكتر. لكن الموقع ده ممكن يخلصها فى يوم واحد وبتكلفه أقل .
    نظرا لعدد المشتركين فى الموقع اللى يحسب بالملايين من البشر. وجميع الشركات الكبرى فى جميع أنحاء العالم بتتعامل
    مع الموقع ده . كل الموضوع انهم بيرسلوا البيانات للموقع ده والموقع بيبعتها ليهم
    جاهزه ومنسقه ومجدوله .وطبعا الفلوس اللى أنت بتقول عليها كتيير دى هى بالنسبه لمكسبهم مش حاجه أصلا.
    تعرفوا يا جماعه ايه مشكلتنا ؟
    مشكلتنا أننا مغيبين عن
    التكنولوجيا والاستخدام الصحيح للانترنت فى حين أن اليهود بيستفيدوا أكبر استفاده من الانترنت . لكن احنا
    كل اللى نعرفه عن الانترنت انه اتعمل للشات وبس .
    احنا فين من الفرص الجميلة دى ومن التجارة الالكترونية ومن الفوركس ومن جوجل أدسنس الخطيييييييييير
    اللى ممكن لو عرفته وأتعلمته صح تصبح من الاثرياااااء
    لو ما كنتش سجلت فى الموقع من الرابط اللى فوق إليك الرابط مره اخرى فقط قم بنسخه وضعه فى المتصفح وقم بالتسجيل
    ثم أضغط على register now وسجل: كما شرحت التسجيل فى الاول

الوقت/التاريخ الآن هو الجمعة أبريل 26, 2024 5:02 am